Der håbes på stort fremmøde når VSA Online inviterer til Valgmøde.
Traditionen fortsætter, når Virum Gymnasium endnu en gang slår dørene op til et engagerende valgmøde forud for kommunalvalget den 18. november.
Arrangementet giver vælgere og kandidater en unik mulighed for at mødes ansigt til ansigt og drøfte de lokale emner, der betyder noget.
Programmet starter kl. 18.00, hvor alle opstillingsberettigede partier har mulighed for at opstille en bod i forhallen. Her kan borgerne stille spørgsmål og lære partiernes politik bedre at kende. Hvert parti må desuden stille med én kandidat til paneldebatten, som partiet selv udpeger.
Kl. 19.00 begynder partilederdebatten med en indledende runde, hvor hvert parti har ét minut til at præsentere sig. Ti minutter senere tages hul på selve debatten, der vil tage udgangspunkt i tre nøje udvalgte emner, som kandidaterne får tilsendt ca. 14 dage før mødet.
Debatten rundes af kl. 21.00, hvor partierne igen får ét minut hver til at afslutte deres budskab til vælgerne.
Arrangementet ledes af Virum Gymnasiums rektor, Ida Friis, og er organiseret af VSA Online i samarbejde med Virum-Sorgenfri Handels- og Borgerforening.
Der er lagt op til en festlig og oplysende valgaften, hvor både unge og ældre vælgere kan stille afklarende spørgsmål og få et bedre grundlag for deres stemme.