Bakken forventer at genåbne uheldsramt rutsjebane mandag

Ældre billede af Dyrehavsbakken

.

Efter et uheld torsdag på Dyrehavsbakken, hvor tre personer kom til skade – herunder en kvinde, der blev kørt til kontrol på hospitalet – forventer parken nu at genåbne den pågældende rutsjebane på mandag. Det oplyser Bakkens pressechef, Ulrik Nissen, til dagbladet Politiken.

Ifølge Nissen har Teknologisk Institut nu gennemgået banen og frigivet den til reparation. Dette sker efter, at årsagen til uheldet er blevet identificeret.

– Det betyder, at vi nu kan gå i gang med reparationerne efter uheldet, og vi regner med at kunne åbne banen for publikum igen på mandag, udtaler han.

Uheldet skyldtes ifølge undersøgelsen en løs skinne, som havde viklet sig rundt om et af vognens hjul. På trods af den alvorlige fejl virker rutsjebanens bremsesystem efter hensigten, hvilket har været afgørende for at forhindre en mere alvorlig hændelse.

Ulrik Nissen udtrykker lettelse over, at sikkerhedssystemerne fungerede som de skulle og fremhæver, at sikkerheden altid har højeste prioritet i parken.

Bakken vil fortsat samarbejde med Teknologisk Institut og relevante myndigheder for at sikre, at alle nødvendige forholdsregler bliver overholdt, før rutsjebanen igen tages i brug af gæsterne.

Ingen kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

DEBAT

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede artikler

Torsdag den 12. juni kl. 20.00 inviterer Grundejerforeningen ved Kollelev..

De Grønne Quiltere inviterer til Quilt in Public i Fuglevad..

Baadfarten ønsker at takke folkene bag Holte Dagen for god..