Det er skoven til højre der skal fældes og boligerne til venstre viser hvor tæt boligerne ligger ved skoven
.
Jeg skriver på egne vegne, men jeg ved vi er rigtig mange beboere på Virumgård som er bekymret og meget bange for konsekvenserne ved placeringen af det geotermiske anlæg og jeg vælger at skrive dette brev til jer og håber at planerne bliver genovervejet
Mit er er som følgende:
Hvorfor skal vores åndehul på Virumgårds Jorde dø??
Nu har de kloge hoveder på Lyngby Rådhus igen fået en ny vanvittig ide, de ønsker nu og placerer deres boringer til et geotermisk anlæg midt i vores beboelsesområde på Virumgårds Jorde til kæmpe gene for de ældre på plejehjemmet, beboerne i beskyttede boliger, en behandlingsskole til børn med skoletræthed, flere daginsitutioner, samt alle de almindelige boliger.
Det bliver et støjhelvede. Først skal skoven jævnes men jorden, så der kommer til at køre tung trafik gennem Virumgårds små veje og så kommer der selve anlæggelsen af det geometrisk anlæg og der vil så skulle bores ca 3-4 kilometer ned i undergrunde og det er en boring som vil ske 24 timer i døgnet op til 4 måneder.
De lover at genhuse de hårdeste ramte, hvilket nærmeste er hele Virumgård og en smule urealistisk.
Den skov de ønsker at lægge denne boring i er det sidste der er tilbage af den gammel plantage, som er over 40 år gamle, det er et helt unikt sted med specielt podet frugttræer og er rigtigt dyreliv og det er vores alle sammes skønne åndehul og det vil aldrig kunne genskabes igen.
De burde tænke anderledes og tænke hvor ville det gerne færre?
Der var i starten tale om den store industri kvarter på Virumgårdsvej, som ligger tæt på Virumgård, det vil være ideelt til det.
De generer færre mennesker og når de så er færdig, så kunne der ligges asfalt og anlægges p-pladser, som vi mangler meget i området.
Derved kunne de så frede vores dejlig skov og måske så også undgå at nedlægge vores grønnes støjvolde om Virumgård, som også skal jævnes til fordel for flere p-pladser.
Det nemmer og langt bedre for klimaet og biodiversiteten.
Lyngby-Taarbæk kommune bryster sig jo af at være en grøn kommune og det skulle vi jo gerne blive ved med at være i mange år endnu.
Jeg er med på at vi skal tænke i grønne baner og hjælpe vores miljø, men skal det være på bekostnig af dyrebar skov og mennesker som ikke kan holde ud at være i deres hjem ?
Jeg håber at I inden mødet d. 27 maj vil omtænke jeres plan og vil lade vores grønne åndehul på Virumgård overleve.







En reaktion