Svindlere udgiver sig for at være fra Energi+, som her giver råd om, hvad du som kunde kan gøre ved situationen
Vi har på denne avisredaktion netop modtaget en meddelelse fra Energi+, som er blevet opmærksom på, at der cirkulerer svindelmails fra nogen, der udgiver sig for at være fra dette energiselskab.
I disse svindel-mails bedes du om at energiopdatere dine konto oplysninger for at fortsætte med at bruge energiselskabets tjenester i 2025.
”Hvis du har modtaget en mail som den, så er det ikke fra os, og vi beder dig slette mailen”, skriver selskabet.
Hvordan genkender du svindelmails?
- Afsenderadressen: Svindelmailen bruger en falsk e-mailadresse, f.eks. “support_325payablefreesourcecodescom@proprofs.email”.
- Falske links: Mailen opfordrer dig til at klikke på et link for at opdatere din konto.
Energi+A/S har dette løfte til dig:
- Vi vil aldrig bede dig om at opdatere dine oplysninger via e-mail eller sende dig links, der kræver, at du logger ind.
- Hvis vi har brug for at kontakte dig, gør vi det gennem sikre og officielle kanaler. Du kan altid genkende os på vores maildomæne: @energiplus.dk.
Hvad skal du gøre?
- Slet mailen uden at besvare den.
- Hvis du er i tvivl, kan du kontakte vores kundeservice direkte på kundeservice@energiplus.dk eller telefonnummer +45 35 15 00 67.
Selskabet afslutter meddelelsen med at beklage ulejligheden og takke dig for din forståelse. De arbejder aktivt på at stoppe denne svindel og sikre din tryghed som kunde hos Energi+.