Her bliver vi ikke så fede

Om ti år – i 2035 – vil 58 af de 98 kommuner have en befolkning, hvor mindst 30 procent er svært overvægtige – defineret ved en BMI over 30. Samtidig nærmer mere end hver femte kommune sig samme niveau for overvægt som i USA, hvor godt 40 procent er svært overvægtige. Det viser en fremskrivning fra Forebyggelsesalliancen, skriver Danica i en pressemeddelelse. I Lyngby-Taarbæk vil ”kun” 19 pct. være overvægtige. Altså hver femte af os.

Fremskrivningen fra Forebyggelsesalliancen tager udgangspunkt i, at andelen af svært overvægtige vil udvikle sig lineært i kommunerne med samme tendens fra 2000 til 2021.

Forebyggelsesalliancen er oprettet af Danica Pension med omtrent 30 organisationer, der har til formål at styrke danskeres sundhed via forebyggelse. 

Foto: Pavel Danilyuk

Danmarkskort:

Flere kommuner nærmer sig amerikanske niveauer for overvægt

Ingen kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

DEBAT

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede artikler

Grundlovsfesten, som Stadsarkivet traditionen tro holder på Friboeshvile, var i..

Onsdag den 10. juni klokken 19.00 inviterer Virum Kirke til..

Den 13. juni markeres World Wide Knit in Public Day..