Administrerende direktør Karsten Østergaard Larsen. Foto: Johannes Fog
.
Byggemarkedskæden Johannes Fog A/S træder nu ind i det danskejede XL-Byg-netværk. Samarbejdet skal styrke virksomhedens konkurrenceevne i et marked, hvor kravene til effektivitet og stærke indkøbsaftaler bliver stadigt større.
Strategisk samarbejde sikrer vækst
Den nye aftale giver Fog adgang til XL-Bygs stordriftsfordele, fælles marketingindsatser og bedre vilkår for indkøb. Samtidig bevarer Fog sin selvstændighed, sit butikskoncept og sine tætte relationer til kunderne. Virksomheden vil dog fremover operere under navnet XL-Byg Fog, mens de ni eksisterende forretninger på Sjælland forbliver, hvor de er.
– Markedet har ændret sig markant, og vi ser stadig større krav til konkurrenceevne og effektivitet. Samarbejdet med danskejede XL-Byg giver os styrken fra et større netværk og friheden til at være os selv, udtaler Karsten Østergaard Larsen, administrerende direktør i Fog.
XL-Byg styrker sin position i Østdanmark
For XL-Byg betyder samarbejdet en styrket tilstedeværelse i den østlige del af Danmark, hvor Fog i dag har sine forretninger. Ifølge Thorbjørn Sejer Jensen, CEO for XL-Byg, er aftalen en vigtig brik i kædens vækststrategi.
Selvom Fog nu bliver en del af XL-Byg, vil kunderne stadig opleve de samme værdier, service og kvalitet, som har kendetegnet kæden i årtier. Fog bevarer sit blå logo og visuelle udtryk, men den nye struktur sikrer, at virksomheden kan stå stærkt i en branche præget af intens konkurrence.
Sammenlægningen mellem Johannes Fog og XL-Byg markerer en betydningsfuld udvikling i det danske byggemarkedslandskab og skal sikre bæredygtig vækst og udvikling for begge parter.