Foto: Lyngby Boldklub
.
Lyngby Boldklub måtte mandag aften se sig besejret med 0-2 af AC Horsens i sæsonens sidste hjemmekamp på Lyngby Stadion. Trods nederlaget blev aftenen alligevel mindeværdig for de kongeblå, der efter kampen kunne fejre triumfen som vindere af Betinia Ligaen foran hjemmebanepublikummet.
Lyngby havde gennem store dele af opgøret fine perioder på bolden og forsøgte at sætte sig på spillet, men gæsterne fra Horsens viste sig effektive. Efter 35 minutters spil bragte Adrian Justinussen AC Horsens foran 1-0, da han udnyttede en chance og sendte gæsterne i front før pausen.
Efter sideskiftet forsøgte hjemmeholdet at lægge pres på horsensianerne i jagten på en udligning, men den afgørende skarphed manglede foran mål. I stedet lukkede AC Horsens kampen med lidt over ti minutter tilbage, da Julius Madsen gjorde det til 2-0.
Selvom resultatet ikke faldt ud til Lyngbys fordel, blev aftenen alligevel præget af flere store øjeblikke. Inden kickoff markerede klubben en historisk milepæl med kamp nummer 1000 i træk med en akademiuddannet spiller i startopstillingen – et symbol på klubbens stærke talenttradition.
Efter slutfløjt kunne spillerne desuden løfte trofæet som vindere af Betinia Ligaen foran de kongeblå fans, der skabte en festlig kulisse på stadion.
Sæsonens sidste kamp spilles på søndag, når Lyngby gæster Esbjerg. Derefter venter et nyt kapitel for klubben, som fra næste sæson igen skal spille i 3F Superligaen.






