Ny kampagne sætter fokus på unges ensomhed: Del din frokost og støt et godt formål

Ensomhed er et voksende samfundsproblem, og i 2026 bliver det sat på dagsordenen med en ny kampagne i samarbejde med ungdomsorganisationen Ventilen. Initiativet har til formål at mindske ensomhed blandt unge – en udfordring, som mange oplever, men få taler højt om.

Kampagnen starter den 2. januar 2026 og opfordrer alle gæster til at “bryde ensomheden” ved at dele frokosten med andre. Budskabet er enkelt: Spis sammen i stedet for alene – og vær med til at skabe fællesskab.

Som en del af kampagnen tilbydes en særlig 2-for-1-rabat på flæskestegsburgere alle hverdage inden kl. 15. For hver 2-for-1-bestilling doneres 5 kr. til Ventilen, en frivillig ungdomsorganisation, der arbejder målrettet for at forebygge og afhjælpe ensomhed blandt unge i Danmark.

Organisationen Ventilen har i årevis tilbudt unge et frirum og fællesskab gennem lokale mødesteder og frivillige indsatser. Læs mere på www.ventilen.dk.

Kampagnen er samtidig en tak for støtten gennem hele 2025 og et blik frem mod et nyt år med fælles indsats for social trivsel.

Ingen kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

DEBAT

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede artikler

Grundlovsfesten, som Stadsarkivet traditionen tro holder på Friboeshvile, var i..

Onsdag den 10. juni klokken 19.00 inviterer Virum Kirke til..

Den 13. juni markeres World Wide Knit in Public Day..