Solrigt efterår

Vi fik mere sol over Danmark end i de seneste 10 år

Her på vinterens første dag har TV2 Vejret gjort status over solskinstimer i efteråret. Og resultatet er ganske interessant. På landsplan fik vi et meget solrigt kvartal med 359,4 timer i alt – mod 301 timer i gennemsnit de seneste 10 år.  Den absolutte vinder blev solskinsøen Bornholm, der havde intet mindre end 398,5 solskinstimer.

I Lyngby-Taarbæk blev det til 358 solskinstimer, mens solen ikke skinnede helt så meget på vores naboer – med en enkelt undtagelse. Rudersdal fik 350,7 solskinstimer, Gladsaxe fik 347,4 og Furesø 345,1. Men Gentofte fik derimod rekorden i vores område med hele 370,1 timer.

Er de stigende temperaturer så udtryk for klimaændringerne? Måske, men det fremgår ikke af TV2’s opslag.

Ingen kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

DEBAT

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede artikler

Grundlovsfesten, som Stadsarkivet traditionen tro holder på Friboeshvile, var i..

Onsdag den 10. juni klokken 19.00 inviterer Virum Kirke til..

Den 13. juni markeres World Wide Knit in Public Day..