Stor interesse for kunstudstilling i Nordre Mølle

På billedet 4 af kunstnerne, Tina Hee, Marianne Palner, Thomas Løj Christensen og Jesper Lorentzen

Søndag sluttede årets ni dage lange kunstudstilling i Nordre Mølle, hvor 12 kunstnere fra kunstnersammenslutningen Åbne Døre havde samlet deres værker under ét tag.

Udstillingen blev en stor succes med omkring 700 besøgende i løbet af de ni dage. Ifølge formanden for Åbne Døre, Marianne Palner, var besøgstallet højere end de seneste år, og tilfredsheden var derfor stor blandt både arrangører og kunstnere.

Da Lyngby-Taarbæk Avis lagde vejen forbi kort før lukketid på udstillingens sidste dag, var der fortsat gæster, der gik på opdagelse blandt værkerne, og der var stadig aktivitet omkring kunstsalget. Alt i alt blev udstillingen derfor en succes både målt på besøgstal og interesse.

Selvom årets fællesudstilling nu er slut, varer ventetiden ikke længe, før kunstnerne igen åbner dørene for publikum. Den 19. og 20. september vender Åbne Døre tilbage med deres traditionsrige arrangement, hvor kunstnerne ikke blot udstiller i Nordre Mølle, men også åbner deres egne værksteder og hjem for besøgende.

Her får publikum mulighed for at komme tættere på kunstnernes arbejdsprocesser og opleve de steder, hvor værkerne bliver til. Besøgende kan blandt andet møde kunstnere, der arbejder med maleri, keramik, fotografi og andre kunstformer.

Lyngby-Taarbæk Avis vender tilbage med mere information, når efterårets arrangement nærmer sig. Indtil da kan interesserede læse mere om de deltagende kunstnere og deres arbejde på Åbne Døres informationsmateriale og hjemmeside.

Ingen kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

DEBAT

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede artikler

På den 28 kilometer lange strækning med 29 stationer –..

Noget for enhver smag Uanset om man foretrækker fællessang ved..

En stor del af Jacob Bastholms familie var med, da..