Virum Gymnasiums´s deltagelse i Drughunterdysten

Isabella Bertalan Clemmensen, Julie Pagh Mathiesen og Marcus Deichmann fra 2.c deltager i bioteknologikonkurrencen.. Læreren er Sidsel Rønnegaard Revsbech

.

Virum gymnasium har en lang tradition for at deltage i Lundbeck´s konkurrence ”Drughunterdysten” i faget bioteknologi.

I konkurrencen udvælger eleverne en hjernesygdom som de finder interessant og gerne vil vide mere om.

I bioteknologi arbejder de med, hvordan man kan ændre et naturligt forekommende stof, så det kan anvendes som et fremtidigt

lægemiddel for deres valgte sygdom, og hvordan man kan forbedre stoffets optagelse i hjernen. For at besvare opgaverne skal eleverne anvende viden som de har opnået i undervisningen og det gør opgaven relevant for alle elever i klassen.

Opgaven ender ud med en poster, som opsummerer det arbejde de har lavet. Den bedste gruppe fra hver klasse deltager i finalen på Lundbeck den 23. april. 

Isabella Bertalan Clemmensen, Julie Pagh Mathiesen og Marcus Deichmann fra 2.c deltager i bioteknologikonkurrencen.

Ingen kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

DEBAT

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede artikler

Det bliver onsdage eftermiddage i Virum Kirke med fortælling, kreativitet,..

Susanne Bang Dahl. Med udstillingen, FRAGMENTER, af kunstneren Susanne Bang..

Vores fotograf Jan Carlsson var forbi Virum Gymnasium da de..