Vi har på grund af mange henvendelser om sagen spurgt formand for teknikudvalgets Richard Sandbæk (K) om hvordan han forholder sig til busplan 2025, når nu letbanen er forsinket.
“Richard sandbæk svarer flg.“
Desværre er Letbanen jo både blevet over kr. 1 milliard dyrere og nu også ca. 6 måneder forsinket i bl.a. Lyngby-Taarbæk Kommune. Det kan jo give 6 måneders ekstra ro for de af vores borgere der er naboer til skinneløsningen ,men det er jo desværre fakta, at vi således ikke får passagerindtægter i de 6 måneder så det har en konsekvens for driftsøkonomien, som dog ifølge Hovedstadens Letbane kan indeholdes indenfor de nuværende betalingsplaner.
Hvad angår Busnet 2025 hvor vi jo har et informationsmøde den 26.september så ser jeg ikke at det giver anledning til ændringer, da det er et busnet som jo også vedrører alle vores nabokommuner og ikke kun Lyngby-Taarbæk Kommune. Den nordlige strækning af Letbanen vil dog efter åbningen af den sydlige strækning fortsat blive betjent af de nuværende linje 300S og 180-181, indtil letbanen også går i drift her.
En reaktion
Jeg kunne på grund af sygdom ikke deltage i informationsmødet den 26. september.
Borgmesteren har dog tidligere selv foreslået, at linje 184 kan fastholdes på Kongevejen, således at der fra Virum Torv køres til venstre ad Frederiksdalsvej og til højre ad Kongevejen og videre ad den nuværende rute. Herved tilgodeses museerne, Virum Gymnasium m.fl.
Linje 191 fastholdes på Grønnevej på strækningen mellem Virum og Sorgenfri Stationer.
Som hun selv har anført kan denne tilpasning ske uden at involvere nabokommunerne, da den alene sker i LTK.