Det er gået op for os, at grønningen som bliver omtalt i forbindelse med det geotermiske anlæg, som skal ligge i Virum, er skoven som ligger på Virumgårds jorde, og den skov vil vi ikke af med.
Det er en skov som bliver brugt, af de ældre i området, af hundeejerne, af de to børnehaver, af behandlingsskolen for de sårbar unge og en masse fra lokalområdet, folk samler nødder, de mødes på kryds og tværs og har hyggeligt samvær i den skov.
Vi vil ikke have nedlagt den skov, men det virker som om, at det allerede er aftalt, og vi skal bare accepterer det, fordi ellers får 4500 mennesker i Lyngby-Taarbæk kommune ikke fjernvarme, men der er andre muligheder.
Vi er en kommune der praler med at være et grønt område, og vi skal bevare de grønne områder, så skal man ikke nedlægge en skov i et beboerområde, for at lave en udgravning til brøndene i et geotermisk anlæg.
Vi er ikke imod opførelsen af et geotermisk anlæg, vi vil bare ikke have, at man nedlægger vores skov for at få grøn energi.
Den 9.6.2026 er der møde i natur/teknikudvalget, og en time før dette møde, vil jeg stå på Lyngby Torv og råbe politikkerne op, så hvis du også vil beholde skoven, er du mere end velkommen til at joine mig, og tag gerne et skilt med.
Hvis du vil følge med i fremtidige aktioner, er her en QR kode til facebookgruppen vi har:







