Letbanens sydlige del blev indviet i søndags

Rødovre Nord er foreløbig endestation. Medlemmer af foreningen Letbaner.dk i fine gule veste med påtryk

.

I søndags indviedes Hovedstadens Letbanes sydlige del mellem Ishøj og Rødovre Nord.

Det skete med stor festivitas ved letbanens stationer og gratis kørsel hele dagen. Mange tusinde mennesker deltog og fik prøvet at køre med letbanen.

Den kører stille og roligt og samtidig hurtigt på dens egen bane, mens bussen, 300S, tidligere ofte sad fast i bilkøerne på ring 3.

Først til sommer næste år når letbanen helt til Lyngby og Lundtofte.

Ingen kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

DEBAT

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede artikler

Torsdag den 12. juni kl. 20.00 inviterer Grundejerforeningen ved Kollelev..

De Grønne Quiltere inviterer til Quilt in Public i Fuglevad..

Baadfarten ønsker at takke folkene bag Holte Dagen for god..