Mariæ Bebudelse – musikgudstjeneste i Virum Kirke

Mariæ bebudelse er søndagen, hvor kirken fejrer englen Gabriels besøg hos den unge Maria i Nazaret og det forunderlige budskab, at Gud vil blive menneske. 

Dagen markeres i Virum Kirke med en smuk musikgudstjeneste. Ved denne lejlighed medvirker oboisten Birgitte Lindum, som er ansat i symfoniorkesteret Copenhagen Phil. Hun er her ansat som engelsk hornist og alternerende solooboist.

Ved musikgudstjenesten medvirker også sopranen Pernille Bruun og barytonen Rudi Sisseck, som akkompagneret af kirkens organist, Knud Rasmussen, vil fremføre værker tilknyttet Mariæ bebudelse, af bl.a. J.S. Bach og Gabriel Fauré. 

Det bliver en stemningsfuld gudstjeneste med pragtfuld musik, sang og bibelske tekster.

Søndag 6/4 kl. 19.30

Ingen kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

DEBAT

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede artikler

Grundlovsfesten, som Stadsarkivet traditionen tro holder på Friboeshvile, var i..

Onsdag den 10. juni klokken 19.00 inviterer Virum Kirke til..

Den 13. juni markeres World Wide Knit in Public Day..